Prisvindende e-handel til Casall

"Jeg er meget tilfreds med vores nye e-handelsløsning. Vi har endnu kun set begyndelsen, men vi fordobler allerede sidste års salg måned for måned."

Jon Lööf, CEO for Casall

Prisvindende e-handel til Casall

"Jeg er meget tilfreds med vores nye e-handelsløsning. Vi har endnu kun set begyndelsen, men vi fordobler allerede sidste års salg måned for måned."

Jon Lööf, CEO for Casall

Det svenske designer-brand Casall har markedsført træningstøj og -redskaber siden starten i 1984. Selvom firmaet har haft sin egen online-butik siden slutningen af ​​1990'erne, følte de, at de ikke rigtig var fulgt med udviklingen - og kun 1 % af deres salg foregik via deres egne kanaler.

Digitale kanaler - nøglen til at nå det internationale marked

Da Jon Lööf tog over som CEO i 2017, var hans primære opgave at omdanne stagneret vækst til en international ekspansion. Casall var allerede aktiv på flere markeder, men meget få mennesker uden for Norden kendte til mærket. Bestræbelserne på at sikre en vellykket lancering på det internationale marked startede helt fra bunden.

"Lige før jeg begyndte hos Casall, blev der også ansat en ny design-manager og en ny brand-manager. Vi startede med at spørge os selv, hvem forbrugeren er, og hvad hans eller hendes værdier er. Ud fra disse oplysninger skabte vi en ny brand-platform."

Jon Lööf indså, at hvis brandet skulle udvikles og væksten skulle skulle øges, skulle virksomhedens digitale tilstedeværelse også udvikles. Casall skulle begynde at fokusere på egne kanaler i stedet for at være fuldstændig afhængig af distribution.  

"Vi vidste, at vores digitale kanaler ville blive hjørnestenene i vores internationale ekspansion, så vi målrettede vores indsats der." 

Udfordringer under kravspecifikation og implementering - mange erfaringer rigere

En ting var at beslutte sig for en ny e-handelsløsning, men at vide præcis, hvad der var brug for, var langt fra så ligetil. 

"En stor del af det forberedende arbejde var allerede lavet, da jeg kom til virksomheden. Jeg mere eller mindre arvede bestillingen på en ny e-handelsløsning. Derfor tog det et stykke tid, før jeg forstod, hvad vi rent faktisk havde behov for med den nye løsning.” 

Jon Lööf og Casall lærte meget under kravspecifikationen og implementeringsfasen af ​​den nye e-handelsløsning og er i dag i stand til at rådgive andre virksomheder, der står og skal foretage en lignende investering. 

"Det er vigtigt at gennemarbejde rækkefølgen grundigt. Hvilken rolle skal e-handel have? Hvad er formålet med det nye e-handel-websted? Når man specificerer kravene, skal man ikke fokusere på, hvad man vil gøre med online-butikken eller webstedet, men snarere på, hvad man vil gøre med brandet."

God start med et godt fundament - men der er stadig meget at gøre Anerkendt prisvinder - med resultater, der allerede kan måles

Litiums cloudbaserede e-handelsplatform blev i sidste ende valgt, langt hen ad vejen fordi Litium blev opfattet som en stabil spiller med et rigtigt godt ry i branchen. Der sker en stigning i online-salget, men Jon Lööf erkender, at der stadig er meget, der skal gøres, for at forbedre firmaet chancer for at nå deres mål.

"Vores nuværende online-butik er baseret på Litiums e-handelsplatform og indeholder et integreret CMS.  Vi har dog ikke forbundet PIM-segmentet med platformen endnu. Det bliver helt klart næste skridt. I dag håndterer vi om produktstyring manuelt, hvilket er besværligt. Vi ønsker at komme tættere på vores forbrugere og være i stand til at introducere nye produkter og tilbud løbende. Jeg glæder mig også til at have et PIM-system på plads, så det bliver lettere at tilføje nye markeder, efterhånden som vi vokser internationalt.”

Før Casalls nye investering i e-handel bestod virksomhedens digitale tilstedeværelse af to separate websteder: et, der gav inspiration, og et, der var en separat online-butik. For at opnå de bedst mulige forudsætninger for, at investeringen blev en succes, blev de to dele slået sammen for at blande inspiration med e-handel. 

"Integration af indhold og produkter gav en bedre e-handelsoplevelse. Nu vil vi gerne fylde siden med endnu mere relevant indhold til vores kunder."

Anerkendt prisvinder - med resultater, der allerede kan måles

Takket være det grundige forarbejde, der blev gjort i forhold til både brand- og behovsanalysen, er Casalls nye e-handelsløsning en succeshistorie.

"Feedbacken på vores nye e-handelsløsning har været yderst positiv, især med hensyn til det visuelle, såsom billedsprog og design. Da Casall er et designer-brand, går vi meget op i, at vores online-butik afspejler det, så det er ekstra glædeligt, at det nye websted modtog Svenska Designpriset for sin funktionalitet og attraktive design."

Selvom Casalls nye e-handelsløsning ikke engang er et år gammel, kan firmaet allerede se tydelige resultater af den nye online-butik og det nye websted. 

"Jeg er meget tilfreds med vores nye e-handelsløsning. Vi har endnu kun set begyndelsen, men vi fordobler allerede sidste års salg måned for måned.

Del på sociale medier

Om Casall

Casall har hjulpet folk med at dyrke sport i 30 år og har inspireret til bevægelse og velvære med en passion for innovation og design. Vi producerer træningstøj og træningsredskaber af høj kvalitet til effektiv og spændende træning. Vi får dig til at yde dit bedste, føle dig godt tilpas og se godt ud mens du træner, uanset hvor du er. Casall er blevet et "Total Wellness Lifestyle"-brand, som nu sælges i over 18 lande rundt om i verden, og tilbyder beklædning og udstyr til træning, løb, tennis, yoga/pilates og boksning

 

www.casall.com/dk