Gudrun Sjödéns unikke verden

- Vi var på udkig efter en platform, der kunne opfylde vores behov for en websted med et unikt design - en webshop, der ikke ligner nogen anden.

Helena Johansson, IT and Web Manager hos Gudrun Sjödén

Gudrun Sjödéns unikke verden

- Vi var på udkig efter en platform, der kunne opfylde vores behov for en websted med et unikt design - en webshop, der ikke ligner nogen anden.

Helena Johansson, IT and Web Manager hos Gudrun Sjödén

Gudrun Sjödén er et af Sveriges mest elskede og stærkeste brands inden for beklædning. Kollektionen af tøj og stof sælges til kunder i 50 lande via e-handel, brand stores og katalogsalg i Europa og USA. I dag står e-handel for hovedparten af den samlede omsætning. Men online-butikkerne har ikke altid være en vinder.

På jagt efter en fleksibel platform til design og kapacitet

I 2010 ramte Gudrun Sjödéns webshop sin øvre grænse hvad angår besøgende, markeder, sprog - alt. Situationen var kritisk. Derfor begyndte jagten på en ny e-handelsplatform, der kunne håndtere den fortsatte ekspansion. Forbedret kapacitet og ydeevne stod højt på ønskesedlen ligesom nem integration af den nye e-handelsløsning med de tilknyttede systemer.

- Vi var også på udkig efter en platform, der kunne give os et unikt websted; en online-butik, der var anderledes end alle andre. Farve og form er utroligt vigtige bestanddele af vores brand. Vi vil gerne have, at butikken inviterer de besøgende ind i vores farverige verden, forklarer Helena Johansson, IT and web manager.

Litium – en platform til fortsat vækst

Efter en markedsanalyse faldt valget på Litium, som i dag også driver Gudrun Sjödens e-handelsplatform. Det giver kunden fuld fleksibilitet samtidig med

at man ved, at der er backup fra en partner med ekspertise inden for e-handel.

- Litium opfylder vores krav til fleksibilitet, design og form. De er med helt fremme, både når det gælder deres egen platform og tredjepartsløsninger. Og det er mindst lige så vigtigt, at de kan opfylde vores krav til høj kapacitet! Nu har vi en e-handelsløsning, der giver mulighed for, at vores forretning kan vokse de næste 10-15 år, siger Helena Johansson.

Grænserne mellem det fysiske og det digitale forsvinder

I dag kan virksomheden se, hvordan grænserne mellem de fysiske butikker og e-handel udviskes, når kunderne bevæger sig frit mellem at handle på deres mobil, computer eller lokalt i den fysiske butik.

- Vores næste mål er at forbedre den mobile tilstedeværelse. Vi ønsker at skabe en ensartet oplevelse af vores brand, som bliver ved med at give inspiration via alle kanaler. Fremadrettet skal mobil-butikken være en lige så integreret del af vores flerkanalsstrategi og af Gudruns verden som den faste webshop, afslutter Helena Johansson.

Del på sociale medier

Om Gudrun Sjödén

Gudrun Sjödén Design AB blev grundlagt i 1976 af Gudrun og Björn Sjödén. Virksomheden drives stadig af Gudrun som aktiv grundlægger, designer og kreativ direktør.

Koncernens salg sker via kataloger og online-salg i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien, Frankrig, USA, Holland og Belgien. Der er 12 butikker i Sverige, Norge, Danmark, Finland, Storbritannien og USA. Gennem det tyske datterselskab driver de fjernsalg i Tyskland, Østrig og Schweiz og i 7 butikker i Tyskland.

I 2014 var koncernens omsætning på ca. 650 mio. SEK, og der var ca. 350 personer direkte ansat i koncernen, inklusive det tyske datterselskab.

 

gudrunsjoden.com