Tingstad efterkommer den stigende efterspørgsel efter B2B eCommerce

"Det vi har opnået indtil nu, er meget positivt, og nu vil vi gerne opnå endnu mere. Vi har flere gode funktioner, der er efterspurgt af både vores kunder og sælgere, og vi arbejder hårdt på at lave både små og store forbedringer."

Simon Molneryd,  E-commerce Manager, Tingstad

Tingstad efterkommer den stigende efterspørgsel efter B2B eCommerce

"Det vi har opnået indtil nu, er meget positivt, og nu vil vi gerne opnå endnu mere. Vi har flere gode funktioner, der er efterspurgt af både vores kunder og sælgere, og vi arbejder hårdt på at lave både små og store forbedringer."

Simon Molneryd,  E-commerce Manager, Tingstad

Simon Molneryd har været E-commerce Manager hos Tingstad i seks år og er direkte ansvarlig for digitalt salg og udvikling af Tingstad Marketplace. 

"Vi har haft e-handel i lang tid, men vores kunder er først for nylig begyndt at afgive deres ordrer online i større grad. Da vi har været aktive i e-handel meget længe, var vi klar, da markedet eksploderede. Jeg er overbevist om, at det var en stor fordel for os."

Stigende efterspørgsel efter e-handel i B2B

Forskellen mellem, hvordan B2B- og B2C-virksomheder driver forretning er aftagende, og Tingstad erkendte, at kunderne i stigende grad forventer den samme enkle shoppingoplevelse, som de er vant til, når de handler som privatpersoner. Derfor vil et stigende antal B2B-online-butikker blive designet, så de ligner e-handel i B2C-segmentet.

"Vi var interesserede i at fremtidssikre vores e-handel for at være på forkant med udviklingen af B2B-e-handel og for at imødekomme vores kunders voksende krav om at kunne foretage deres indkøb fra deres computer eller smartphone," siger Simon Molneryd.

Med erkendelsen af, at Tingstad havde brug for en ny løsning, var det næste skridt at kontakte forskellige eksperter inden for e-handel. Tingstad skitserede sit ønske om en ny e-handelsløsning, som kunne imødekomme kundernes voksende krav og samtidig være lige så nem at manøvrere i som e-handel for forbrugerne. Det resulterede i en række forslag.

"Efter at have gennemgået flere forskellige forslag besluttede vi, at Litium var den bedste løsning for os. Vi mente, at Litium ville være en god samarbejdspartner. De er målbevidste og har en godt produkt-bundle. Og så er de overkommelige i pris,” siger Simon Molneryd.

Strategien "rigtig pris fra begyndelsen" 

For at lede trafik til sin e-handel og for at skille sig ud fra konkurrencen benytter Tingstad strategien "rigtig pris fra begyndelsen". Strategien indebærer, at man viser alle priserne i online-butikken, hvilket er et relativt usædvanligt skridt for et B2B-selskab. Køberen skal normalt logge ind for at se priserne. 

"Vi er en af de få B2B-virksomheder, der viser vores priser uden at kræve, at den potentielle køber logger ind. Vores strategi er baseret på, at alle virksomheder får en god pris fra begyndelsen, når de finder os online", siger Simon Molneryd.

Dette er en klar indikation af, hvordan B2B-markedet i stigende grad bevæger sig mod B2C-markedet. Folk er vant til at kunne se priserne, når de søger produkter. Hvorfor skulle de forvente noget andet, når de køber på vegne af et firma?

En løsning, der kan rumme alle virksomheder, uanset branche eller salgsvolumen

Tingstads e-handelsløsning er fremtidssikret, så den kan klare de belastninger, der opstår som følge af nye krav. Simon Molneryd siger, at den sikre, stabile og smartphone-optimerede online-butik har vist tydelige resultater, selvom den kun har været i drift i et år.

"Vi kan allerede se konkrete forbedringer - flere besøgende og mere tilfredse kunder, uanset deres branche eller deres salgsvolumen. Webstedet er designet til og bruges af Tingstads kunder i hele Norden. Vi kan også se, hvordan vores nye design og velorganiserede produktsortiment i langt højere grad gør vores kunder selvhjulpne. Det letter arbejdsbyrden for vores sælgere, da der er større muligheder for at konvertere besøgende på webstedet med det samme."

Litiums løsning har hjulpet Tingstad med at skabe en platform, der fungerer lige så godt for regelmæssige kunder, der bruger webstedet til at bestille, som for nye førstegangskøbere, der finder tingstad.se ved at søge på internettet. Processen er bedre nu, både for Tingstad og Tingstads kunder.

Forbedringerne fortsætter

På trods af flere målbart positive resultater siger Simon Molneryd, at Tingstad kun lige er begyndt på arbejdet med at forbedre og udvikle, og at arbejdet med Tingstads e-handel langt fra er afsluttet.

"Det vi har opnået indtil nu, er meget positivt, og nu vil vi gerne opnå endnu mere. Vi har flere gode funktioner, der er efterspurgt af både vores kunder og sælgere, og vi arbejder hårdt på at lave både små og store forbedringer."

Del på sociale medier

Tingstad er en familievirksomhed, der er grundlagt i 1959, og nu drives af anden og tredje generation. Deres fokus er på støtteprodukter og forsyninger til virksomheder i alle brancher. Beholdere og emballage, rengørings- og hygiejnepapir, arbejdstøj og kontorartikler er bare nogle af deres produktområder. Det er de ting, som bare skal være på plads. Til den rigtige pris, og lige når der er brug for det. De har det.

tingstad.com/se-da

B2B